מזעזע: תפילת רבים ביום הקדוש הופסקה ע"י אנרכיסטים

יונתן שורק 7 Comment on מזעזע: תפילת רבים ביום הקדוש הופסקה ע"י אנרכיסטים

אנרכיסטים מהשמאל מנעו תפילה בהפרדה בכיכר דיזינגוף בערב החג אמש. מארגני התפילה ניסו להשתמש בדגלי ישראל בתור מחיצה תושבים שהגיעו למקום התעמתו עם המתפללים, הרסו את המחיצה, ופינו את הכיסאות ששמו המארגנים. התפילה הופסקה בסופו של דבר, והמארגנים הורדו מהבימה שהציבו. אחד האנרכיסטים עוכב לחקירה

מוצאי יום הכיפורים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך היום הקדוש, תפילת ארגון "ראש יהודי", שכבר כמה שנים מארגנים תפילה המונית בכיכר דיזינגוף פוצצה בידי אנשי שמאל קיצוניים מתנגדי הרפורמה המשפטית. כזכור, אנשי הארגון הציבו הפרדה מאולתרת של דגלי ישראל, זאת בניגוד להחלטה השערורייתית של העירייה ולפסיקת בית המשפט העליון.

יום הכיפורים, הינו יום מיוחד בו כל עם ישראל, כולל אלו שאינם שומרי תורה ומצוות מכבדים את היום הקדוש, עוצרים את סדר יומם וצמים ומשתתפים בתפילות בתי הכנסת. הפעם, מכשהופרעה התפילה נשברו כל הנורמות שהיו מקובלות בעם ישראל מאז היותו לעם.

לדברי עדויות מהשטח, כמה עשרות מפגינים הגיעו לכיכר עם כניסת הצום ותחילת תפילת "כל נדרי" שפותחת את יום הכיפורים, ומנעו את קיום התפילה – זאת במחאה על ההפרדה במרחב הציבורי. תוך זמן קצר התלהטו הרוחות בין הצדדים ועימותים פרצו במקום. אחד המפגינים נעצר לכמה שעות.

לקראת סיום הצום, הפגנות נוספות התקיימו מול אירועי תפילות בהפרדה בתל אביב ובמוקדים נוספים בארץ. במתחם "גינדי TLV" התפתח עימות פיזי לאחר שמתפלל הכה את אחד המפגינים במקום.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו הגיב: "שמעתי בצער רב על האירועים שקרו סביב התפילה ביום הקדוש ביותר לעם ישראל. היום המיוחד ביותר בשנה הפך בשל הסתה פראית של גורמים שונאי דת ליום עצוב. יש מי ששכחו את מהות היום והמשיכו את גלי השנאה הרוחשת. לתפילות הגיעו תושבי תל אביב אשר ביקשו להתפלל כפי ההלכה בלי לכפות דבר על אף אחד אלא רק עבור מי שמעוניין מעוניינת בכך ואז ראינו כי במסווה של חופש מונעים מציבור רחב מאד להתפלל כפי מנהגיו. האירועים מזכירים ימים קשים בהיסטוריה היהודית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב במוצאי החג ואמר: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בחשבונו בטויטר: "‏ביום הכיפורים הזה ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית! ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן!".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "כל מי שמנסה להשתמש בפסיקת בג״ץ כדי להצדיק את ההנהלות המחפירה של אלו שהפריעו לתפילות יום כיפור צריך להתבייש. ‏הגיע הזמן לעצור את השנאה היוקדת הזו כנגד כל סממן יהודי. זו חציית קו אדום בלתי נסבלת".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לאירועים בפוסט תוקפני שפרסם ובו הוא מצדד דווקא בעמדת המתפרעים והמפריעים לתפילה ביום הקדוש. לדבריו המזעזעים: "הם דורשים שבשם הסובלנות גם בשכונה שלנו הם יחליטו מה מותר ומה אסור".

איש התקשורת ינון מגל הגיב וכתב: "הבנתי שהעגלה הריקה הרימה ראש. מה השלב הבא? שריפת בתי כנסת?".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ בתגובה לפגיעה בתפילת יום כיפור בכיכר דיזינגוף: "בזמן שמיליוני יהודים בישראל ובעולם התפללו בבתי הכנסיות ובמרחב הציבורי, צמו, התאחדו, ביקשו סליחה והתחברו לשורשים ולמסורת שלנו, קומץ שורפי האסמים אלימים בגיבוי יאיר לפיד הדליקו אש וחיללו את היום הקדוש. אין לי ספק שהרוב המוחלט של העם, מימין ומשמאל, מתנער מהם בכל תוקף. במוצאי יום הכיפורים, אני קורא לכולנו לא להיגרר לפרובוקציות האלה ולהמשך השנאה והמחלוקת. יהודים אנחנו. אחים אנחנו."

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״‏ההפגנות ביום הקדוש נגד תפילות יהודים בלב תל אביב, שוברות את הלב וזועקות לשמיים. לצערנו, נחצו כל הגבולות, נשבר כל מה שמאחד ביננו: יהודים נגד יהודים בלב הארץ. אסור לנו להשלים עם זה״.

שר הפנים והבריאות משה ארבל: "מראות יום הכיפורים מתל אביב מעוררות צער ועצב עמוק. בני עמי בחרו בפילוג, היהודית והדמוקרטית כבר לא. זו איננה מחאה לגיטימית אלא חוליגניות לשמה".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן הגיב: "הרוב המוחלט של עם ישראל היה ביממה האחרונה שקוע בתפילה, בהתבוננות עצמית וקהילתית, ובקשר בינו לבין אלוהים. קבוצה קטנה אלימה ושולית, הייתה עסוקה בלהטריד ולהציק למתפללים. יום הכיפורים הוא היום הקדוש ביותר לעם היהודי וחופש הפולחן הינו אחד מערכי הדמוקרטיה החשובים ביותר. היום אנו מבחינים בין אלו שרוצים ישראל יהודית ודמוקרטית בה נחיה כולנו באחווה לבין אלו שרוצים ישראל לא יהודית ולא דמוקרטית בה שולטת פרוגרסיביות קיצונית מטורללת וכפייתית. השליחות שלנו היא לוודא שישראל תישאר יהודית ודמוקרטית. זו חובתנו, והיום יותר מתמיד".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "זו כבר מזמן לא הרפורמה. זה הניסיון שלהם, של קומץ קטן אבל מסוכן, לפרק את המדינה היהודית. לרמוס את כל מה שיקר לנו. אנחנו לא נתקפל בפניהם. ביום חמישי הקרוב – מגיעים לתפילת ערבית בכיכר דיזינגוף בתל אביב ולא נותנים לשונאי היהדות להשליט אימה ופחד ברחובות".



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    החוליגנים האלו שום כיפור לא יעזור להם זהו כולם לאבדון

  2. 6

    לפידס וחבריו הרשעים לא יהודים בכלל, נא לא להכליל עם עם ישראל, אולי רפורמים או נוצרים יאהבו אותם… או מוסלמים…

  3. 5

    הכותרת השניה גם מתאימה-
    "בתגובה למחאות הגדר ביום הכיפורים"

  4. 4

    השופטת הכמה, ככה היא חושבת כנראה, נתנה אור ירוק לפורענות. במקום להעביר את הנושא לרבנות הראשית, שהוא הגוף הממלכתי המוסמך לתת חוות דעת, ולהודות שאין לה שום ידע בנידון, היא העדיפה ללכת לפי ה"סבירות" שלה. הצליחה בגדול להראות שספק גדול אם יש לה יכולת להכריע בכל סוגיה שהיא בכלל. היא בטח מרוצה מן התוצאה.

  5. 3

    פשוט הזוי לגמרי….
    אני חושב שבכל מקום דמוקרטי בעולם אם יהודים היו דורשים לקיים תפילה כזאת, היו מקבלים זאת, אבל בעיר תל אביב היהודית לא נותנים
    פשוט כאב עד עמקי הנפש

  6. 2

    חבורה של מטומטמים.
    רק אם ה’ יקח אותם יהיה כאן רגוע.
    לא דין ולא דיין, לא רואים כלום בעיניים!!!!!
    לא שבת לא חגים אפילו לא כיפור!!!!!!!
    טיפת חמלה אין לי עליהם. נבלות.

  7. 1

    איזו משמעות מעשית יש לבחירות ולממשלה אם האנרכיסטים שולטים בישראל ?